To miejsce dla osób, które chcą poznać dietę ketogeniczną i dzięki niej schudnąć. Na  bieżąco będę ją uzupełniać ważnymi informacjami i oczywiście posiłkami.

Chcę zacząć od tego, że inspiracją dla mnie do rozpoczęcia przygody z dietą ketogeniczną, była moja wspaniała podopieczna Ania. Dalej trafiłam na świetnych specjalistów, którzy pomogli mi, a teraz ja mogę pomagać dalej innym. Mam misję i nikt mnie nie zatrzyma. 

Dzięki tej metodzie, czyli ketozie, można schudnąć. Naprawdę sporo. Właściwie dopóki masz tłuszcz do palenia w swoich komórkach to będziesz spalać.

Cukry zastąpimy tłuszczem. Cały proces redukcji, poprzedzimy adaptacją do ketozy.  Będzie to trwało ok. 30 dni.

  • Ile będziesz jadł/a?

Zacznijmy od procentów 

  • 80-85% tłuszcze, 15% białka i reszta to węglowodany.

Po okresie adaptacji, ucinamy tłuszcze, modeluje ilość białka.  Równolegle uzupełniamy elektrolity.


Już niebawem więcej informacji. Jeżeli chcesz wiedzieć więcej szybciej lub potrzebujesz zacząć adaptację w najbliższym czasie to zapraszam do umówienia się na ketokonsultację: 880 320 590

Dr Bruce Fife w swojej książce opowiada, że to kuracja oparta na bardzo niskiej podaży węglowodanów, zoptymaliwanej ilosci białka i wysokiej zawartości tłuszczu. Jej stosowanie niesie wiele korzyści zdrowotnych. Jest jedyną metodą skutecznie cofającą oporne na leki przypadki epilepsji. Wykorzystuje się ją również w leczeniu zaburzeń neurologicznych, takich jak Alzheimer, Parkinson, ALS, autyzm.

Bazą diety jest tłuszcz.  Przez lata uważano, że tłuszcz nasycony sprzyja chorobom serca (polecam książkę Cholesterol. Naukowe kłamstwo. Uffe Ravnskov). Całe szczęście dzisiaj wiemy, że to nieprawda.  Stosowanie diety ketogenicznej  powoduje obniżenie cholesterolu we krwi, wzrasta jego frakcja HDL, opada poziom trójglicerydów, obniża się ciśnienie krwi, wyrównuje poziom cukru, zmniejsza się poziom insuliny, redukują stany zapalny i dodatkowo wzrasta euforia w organizmie, wydolność fizyczna, mózg zaczyna pracować na wyższych obrotach – jest sprawniejszy i „bardziej kreatywny”.

Kilka ketoprzepisów – przepisy diety ketogenicznej

Schab duszony w maśle klarowanym z kapustą i sałatą  z naszym przyjacielem Mimi

Makrela wędzona w ziołach polana oliwą z awokado, pomidorami, zieleniną i kiełkami i oczy naszego przyjaciela ” pamiętaj o mnie”

Jaja z majonezem, awokado, pomidarmi, szpinak na dnie

Szybkie śniadanie plus zabrakło na zdjęciu naszego ulubionego Oleju MCT.

Psychodietetyk Warszawa – Katarzyna Pryzmont
Udostępnij na: